niedziela, 4 września 2011

Breton Stripes- Kick To School

  W kontekście mojego poprzedniego postu, o stylu marynarskim- dziś chciałbym opowiedzieć o patternie Breton Stripes- Regularne paski marynarskie z jednolitym karczkiem u góry, czyli paski zaczynają się mniej więcej poniżej dekoltu, nad linią pachy. Wzór ten jest ukochanym wzorem francuskiego projektanta mody- Jeana Paula Gaultiera. Od końca lat 70tych, prawie w każdej jego kolekcji pojawia się strój, bądź seria kreacji inspirowanych tym patternem. Marynarskie paski, jak również styl marynarski to hity nadchodzącego, a w zasadzie obecnego już sezonu jesienno-zimowego. Lansowane w latach 20tych przez Coco Chanel, noszone przez Audrey Hepburn czy Pabla Picasso, Hemingwaya, dziś są znów na topie. Ja w swoim zestawie użyłem typowego swetra ze wzorem Breton Stripes. Ubrałem do tego jaśniejsze jeansy, a na kostce zawiązałem bandamkę, żeby nadać stylizacji odrobiny zadziory :) Jeśli marynarsko, to koniecznie z czerwienią, ubrałem więc (jedne z moich ulubionych) tenisówki z Zary. Na koniec płócienny plecak, wykończony skórzanymi elementami, bo w końcu już rozpoczęła się szkoła, chociaż ja na szczęście do zajęć szkolnych powrócę dopiero od października ;))

Oto Outfit:





na zdjęciach mam jeszcze 'stary' kolor, ponieważ przygotowania do postów odbywają się ze znacznym wyprzedzeniem :))


Rysunkowo:


Breton Stripes Sweater- Reserved
Jeans Pants- Levi's 
Bandana- Vintage
Plimsolls- Zara
Rucksack- Cottonfield

Breton Stripes- Przykłady:
fashionsearch.sg
indigofan.com

Coco Chanel
thecreativeroutine.tumblr.com

Audrey Hepburn i Pablo Picasso
thepickydresser.com

Kreacja Jeana Paula Gaultiera:
annamariamakes.blogspot.com

Sam Gaultier w swoim ulubionym pasiaku- Breton Stripes
www.gb93.com

Dosięgają nas ostatnie promienie letniego słońca, czy może to zapowiedź prawdziwej polskiej, złotej jesieni? :)


XOXO- Bollo




4 komentarze:

  1. Bardzo fajny zestaw. Prosto i na luzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie i męsko, przypadło mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię takie swetry na facetach. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bollo podsyłam Ci bardzo dobry tekst z trafnymi spostrzeżeniami na temat polskich hurtowo pojawiających się blogów. Miłego czytania.
    http://kobieta.newsweek.pl/co-na-blogach-reklamuja-szafiarki,81663,1,1.html

    OdpowiedzUsuń